اره الماسه دورکن-خط زن-پانل بر و فارسی بر(ام دی اف و چوب)

انواع دندانه تیغ فروید دیسکی نوک الماسه

انواع دندانه تیغ فروید دیسکی نوک الماسه

انواع دندانه تیغ فروید دیسکی نوک الماسه

 

لیست قیمت اره الماسه دورکن فروید (96*300) LU3D0600

لیست قیمت اره الماسه دورکن فروید (108*350) LU3D0900

لیست قیمت اره الماسه پانل بر فروید (LSB38002X (380*72

لیست قیمت اره الماسه پانل بر فروید (LSB40008X (400*72

معرفی انواع دندانه تیغ فروید دیسکی نوک الماسه :

تیغ اره های دیسکی الماسه فروید دارای تنوع بسیار زیادی هستند و قابلیت برش انواع مواد جامد نظیرچوب، نئوپان، تخته های سه لایه، ام دی اف، فلزات رنگین و غیره را دارا می باشند، تیغ اره های دیسکی الماسه freud برای بهبود عملکرد برش دارای تیپ دندانه های مختلف می باشند،  ما شما عزیزان را با تیغ اره های دیسکی الماسه FT – ATB -TCG – MTCG – ATBHigh- Conical  و Hollow Face آشنا خواهیم کرد.

 تیپ دندانه Hollow Face تیغ اره دیسکی الماسه:

امروزه بر روی تمام برند های معتبر ایران نظیر  CMT – FREUD – STARK از این نوع دندانه ها استفاده میشود که مناسب برش پانل های روکش دار یکطرفه و دو طرفه ام دی اف  MDF طراحی شده است، نحوه طراحی این دندانه ها در تیغ اره دیسکی Hollow Face  به ترتیب یک تیغه از دو طرف کونیک خورده و یک دندانه به صورت محدب می باشد، که باعث میشود دیگر نیازی به اره دیسکی خط زن نباشد.

نکته: این تیغ ها بدون نیاز به خط زن Hollow Face مناسب برای استفاده در دستگاه های صنعتی پانل بر می باشد.

نکته: تیزکاری مجدد تیغ اره های دیسکی Hollow Face نیاز به دستگاه مخصوصی دارد، از این رو یکی از نکات منفی تیغ اره های دیسکی Hollow face در تیزکاری مجدد می باشد.

تیپ دندانه ConicalTooth  تیغ اره دیسکی الماسه خط زن:

از این نوع تیغ اره ها برای ایجاد مسیر برش در تخته های روکش دار ملامینی یکطرفه و دوطرفه نظیر ام دی اف استفاده می شود، این تیغ اره ها برای اینکه بتوانند سطح برش با کیفیتی ایجاد کنند به یک تیغ اره کمکی نیاز دارند، این تیغ اره کمکی که به تیغ اره های دیسکی الماسه خط زن معروف می باشد دارای تیپ دندانه های کونیکال می باشد .

نکته: به طور معمول تیغ اره های دیسکی خط زن در قطر های 80 – 100 – 120 – 125 و 200 میلیمتر تولید می شوند.

تیپ  دندانه FT برش سریع چوب:

تیغ اره های دیسکی الماسه با تیپ دندانه FT بهترین گزینه برای برش سریع انواع چوب نرم و سخت می باشد، سطح بالای دندانه ها در تیغ اره های دیسکی الماسه FT کاملاً صاف و مسطح بوده و هیچگونه زاویه بر روی آنها نمی باشد، طراحی دندانه به صورت صاف باعث نفوذ پذیری بالا و جلوگیری از خرد شدن و ترک دار شدن چوب  در سرعت های بالا می شود.

تیپ دندانه ATB تیغ اره دیسکی الماسه:

اگر کیفیت سطح برش چوب برای شما اولویت داشته باشد پیشنهاد ما استفاده از تیغ اره دیسکی الماسه با تیپ دندانه ATB می باشد، در تیپ دندانه ATB دندانه اول دارای یک زاویه به سمت راست و دندانه دوم دارای یک کونیک به سمت چپ می باشد، این طراحی تا انتهای تیغ اره دیسکی به صورت متناوب ادامه پیدا می کند، تیغ اره های دیسکی الماسه با تیپ دندانه ATB قابلیت برش انواع چوب نرم و سخت، تخته های سه لایه و تخته ها روکش دار را دارا می باشند.

نکته: این نوع تیغه ها معمولا بین 40 تا 100 دندانه دارند.

تیپ دندانه (COMBI or ATB R) برش چوب نرم و سخت:

تیغ اره های دیسکی الماسه با تیپ دندانه FT و ATB عمکلرد برشی بسیار عالی در بافت چوب دارند، اما اگر نیاز داشته باشید چوب را در بافت مخالف برش بزنید بهترین گزینه برای شما استفاده از تیغ اره دیسکی با تیپ دندانه Combi می باشد، این تیپ دندانه از ترکیب دندانه های ATB و FT می باشد، ترتیب دندانه ها در تیغ اره های دیسکی الماسه COMBI چهار دندانه دارای کونیک چپ و راست و یک دندانه به صورت صاف و مسطح می باشد.

تیپ دندانه TCG – Tooth Conical Grind تیغ اره دیسکی الماسه فریود FREUD:

تیغ اره های دیسکی الماسه با تیپ دندانه TCG گزینه بسیار مناسبی برای برش انواع فلزات غیر آهنی و مواد کامپوزیتی مانند تخته های چند لایه، ام دی اف MDF، لمینت و موارد مشابه دیگر می باشد، دندانه اول در تیغ اره های دیسکی الماسه TCG صاف و مسطح است و دندانه دوم از دو طرف کونیک خورده می باشد، این نحوه قرارگیری دندانه در تیغ اره های دیسکی الماسه TCG باعث می شود لایه برداری از سطوح روکش دار نظیر ام دی اف بدون لب پریدگی و پلیسه انجام شود.

توجه داشته باشید که در برش ام دی اف بر روی دستگاه های مجهز به تیغ اره دیسکی خط زن (دستگاه دورکن) باید از تیپ دندانه TCG استفاده شود.

توجه داشته باشید که برای برش ام دی اف بر روی دستگاه های اره دیسکی تاجی (فارسی بر) که فاقد تیغ اره دیسکی خط زن می باشد باید تیغ اره دیسکی الماسه با تیپ دندانه ATB استفاده شود دندانه ریز مثال قطر 250 دندانه 80

تیپ دندانه MTCG  مناسب برای برش کورین:

این تیغ اره ها مناسب برش کورین با تیپ دندانه MTCG میباشند ، در تیپ دندانه MTCG دندانه اول همانند تیغ اره دیسکی با تیپ دندانه TCG از دو طرف کونیک تند دارد و دندانه دوم به جای صاف بودن دارای یک کونیک بسیار کم است، کونیک کم دندانه دوم باعث بهبود عملکرد در برش کورین می شود.

High ATB GRIND –  تیپ دندانه تیغ اره دیسکی الماسه خط زن:

این نوع دندانه ها از پرکاربردترین تیغ اره های دیسکی الماسه خط زن میباشند ، نحوه طراحی دندانه های Hi ATB همانند تیپ دندانه ATB می باشد با این تفاوت که زاویه دندانه ها تهاجمی تر بوده و از میزان کونیک بیشتری برخوردار است، این تیغ اره های دیسکی بیشتر در دستگاه های اره دیسکی مجهز به خط زن (دور کن) و دستگاه های پانل بر صنعتی مورد استفاده قرار میگیرند.

این توضیحات مختصری از انواع دندانه تیغ فروید دیسکی نوک الماسه میباشد که در عکس زیر میتوانید آنها را ملاحظه کنید.

انواع دندانه تیغ فروید دیسکی نوک الماسه

انواع دندانه تیغ فروید دیسکی نوک الماسه

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *